seo
Porady

Jak zwiększyć popularność strony internetowej?

Estetyczna i przejrzysta strona internetowa to nie wszystko – przekonuje się o tym wielu początkujących przedsiębiorców, którzy zlecili projekt i wdrożenie firmowej witryny, jednak nie zdecydowali się na jej profesjonalne promowanie. Niestety, czasy, gdy strony same z siebie uzyskiwały popularność dzięki zainteresowaniu użytkowników, bezpowrotnie minęły. Obecnie w niemal każdej branży panuje tak duża konkurencja, że nieodzowne stają się pozycjonowanie witryny i jej promocja w wyszukiwarce Google. Jak zwiększyć widoczność strony w najpopularniejszej wyszukiwarce świata?

Profesjonalne pozycjonowanie to podstawa

Od czego zacząć reklamowanie witryny firmowej? Oczywiście od pozycjonowania, czyli popularnego SEO. Osoby, które nie wiedzą, jak zwiększyć ilość wejść na stronę, mogły spotkać się z tym pojęciem pierwszy raz. Zatem najpierw warto wyjaśnić, na czym polega usługa pozycjonowania. Są to specjalistyczne i wielotorowe działania mające na celu podniesienie wartości danej strony dla algorytmu Google. To właśnie ten algorytm decyduje w dużej mierze o tym, które witryny pojawiają się w wynikach organicznych wyszukiwarki na określone zapytania użytkownika. Co ma wpływ na to, że strona jest uznawana za wartościową i promowana przez wyszukiwarkę? Składa się na to kilka czynników, m.in.:

  • wartościowe treści – Google premiuje te strony, na których znajduje się dużo dobrej jakości, unikalnej treści, która mogłaby zainteresować użytkownika,
  • dobre formatowanie treści – ogromne kolumny tekstu nie są czytelne dla użytkownika, zatem Google też za nimi nie przepada. Zastosowanie nagłówków h1, h2, h3, akapitów oraz wypunktowań jest wysoce wskazane,
  • odpowiednie nasycenie treści słowami kluczowymi – bardzo istotna kwestia, dzięki której wyszukiwarka wie, jaka jest tematyka strony i komu warto ją polecać,
  • dobrej jakości odnośniki zewnętrzne – niezwykle istotnym elementem w pozycjonowaniu jest specyficzny system rekomendacji, polegający na pozyskiwaniu wiarygodnych i mocnych linków z różnych źródeł, które są w pewien sposób tematycznie powiązane z promowaną stroną. Ten etap pozycjonowania zajmuje najwięcej czasu.

Pozycjonowanie stanowi odpowiedź na pytanie, jak zwiększyć popularność strony. Gdy witryna jest umiejętnie promowana w wyszukiwarce, Google poleca ją większej ilości osób, pokazując w wynikach wyszukiwania w odpowiedzi na określone zapytania. To z kolei generuje większy ruch na stronie i przekłada się na zwiększenie jej popularności.

Jak zwiększyć zasięg strony? Reklama Google Ads

Kolejny sposób na to, jak zwiększyć ilość odwiedzin na stronie, stanowi skorzystanie z płatnych form reklamy w wyszukiwarce. Taką możliwość oferuje niezwykle rozbudowany system Google Ads. Dzięki niemu strona może promować się w wyszukiwarce w wynikach sponsorowanych, które z reguły znajdują się nad wynikami organicznymi. Za każde kliknięcie linku pochodzącego z takiej kampanii reklamowej trzeba jednak płacić, dlatego – mimo iż możliwość założenia konta Google Ads ma właściwie każdy przedsiębiorca – dobrze jest zlecić jej prowadzenie profesjonalistom. Doświadczona agencja SEO wie, jak zoptymalizować kampanię, by trafiała do grupy potencjalnych klientów przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztu pojedynczego kliknięcia.

Jak znaleźć dobrą agencję? Można to w łatwy sposób zrobić przez internet. Jeśli jednak przedsiębiorcy zależy na nawiązaniu współpracy z lokalną firmą, warto znaleźć specjalistów SEO ze swojej okolicy. Należy jednak dodać, że wiodące agencje SEO w kraju mają zwykle swoje siedziby w dużych miastach – tam najłatwiej pozyskać wykwalifikowanych specjalistów IT. Gdy przedsiębiorca ma swoją siedzibę w jednym z mniejszych miasteczek Wielkopolski, może poszukać firmy, której specjalnością jest pozycjonowanie stron w Poznaniu.

Dobra firma SEO potrafi w krótkim czasie sprawić, że strona firmowa, której do niedawna nikt nie odwiedzał, zacznie generować stały ruch. Ten z kolei może się przełożyć na zwiększenie zapytań ofertowych oraz zakupów. W wielu branżach to właśnie klient z internetu może wygenerować dla firmy większy dochód niż ten z ulicy – warto mieć to na uwadze i nie zaniedbywać działań SEO na żadnym etapie rozwoju przedsiębiorstwa.